понедељак, 6. децембар 2010.

Колаба и Слоновско острво


Специјалци забављају публику

Ола и ја смо викенд провели поприлично активно – у суботу смо видели показну вежбу индијских специјалаца (изгледало је импресивно, а овде има и пар слика са догађаја) и плажу Чопати (Chowpatty beach). Нажалост, због превелике гужве и затворених путева, одлучили смо да детаљнији обилазак оставимо за следећи дан.
У недељу смо кренули раније, како бисмо обишли Колабу пре него што одемо на острво. Колаба (Colaba) је туристички центар Бомбаја који викендом врви од туриста. Већина посетитеља су Индијци из провинције, који углавном никада нису видели белца уживо (о расизму у Индији ћу написати посебан текст), тако да смо им Ола и ја били већа атракција него Капија Индије (Gateway of India) и хотел Таџ Махал (The Taj Mahal hotel). Људи су нас гледали, а неки су нас кришом и сликали. Ти покушаји да сакрију да нас сликају су често били комични – нпр. један момак је ходао поред нас, правећи се да нас не види, док је његов другар отрчао пар метара испред и нагло се окренуо са камером и усликао нас троје :). Али, они мало храбрији су директно прилазили и питали да се сликају, и то изненађујуће, углавном су мене питали. Наравно да сам пристао (пошто сам одмах умислио да сам Бред Пит :)), а онда је тек забава почела. Прво се њих неколико измења да се ислика (нико неће да изостане са слике, а неће ни незнанцима да дају камеру), а када су други видели да се сликамо са Индијцима, одмах се направила гужва око нас и људи су чекали у реду да се сликају. Углавном су момци хтели да се сликају, али било је у група девојака које су се одважиле да нас замоле за слику. Овде је важно описати једну сцену која се веома често може видети на улицама у Индији. Наиме, уопште није необично видети два другара како иду улицом загрљени или држећи се за руке. Ово спомињем зато што је пар момака хтело да се држимо за руке на слици :). Све у свему, могу само рећи - Бреде, сад знам да ти није лако :).

Ола у центру пажње :)

Када смо се коначно одвојили од гужве (сломио сам неколико срдаца одбивши сликање :)), успели смо мало и да разгледамо ове чувене туристичке атракције. Капија Индије је подигнута почетком двадесетог века, у част посете краља Џорџа Петог и Краљице Мери 1911. године, и стварно импресивно изгледа. Поглед је још бољи са мора када се виде и хотел и Капија једно поред другог. Ове две грађевине су симболи Мумбаја и веома су познате у целој Индији (баш зато је хотел и био мета терористичких напада 2008.). Након тога смо купили карте за брод који би нас одвео до Слоновског острва (Elephanta island), којем су име дали Португалци који су тамо пронашли огромну статуу слона. Острво је познато по својим пећинама (Elephanta caves), које су изграђене између петог и осмог века  и садрже старе скулптуре, за које се још не зна ко их је направио. Најпознатија статуа је Тримурти. До пећина се долази степеницама које су опкољене са обе стране тезгама продаваца, које су препуне различитих мами-пара. Већ сам купио неколико поклона за носити кући :), а и опробао сам се у уметности ценкања (нпр. цену једног предмета сам успео да спустим са 350 на 125 рупија. Вероватно је и то дебело преплаћено). На острву смо провели око два сата, још мало се сликали са Индијцима и онда смо се вратили кући, где сам испробао још једну вештину коју сам био приморан да учим: ручно прање веша... Хвала Оли на помоћи :).
Доста је било за један викенд :)

Бродићи који превозе туристе до острва и назад
Изглед највеће пећине


Тримурти - три лица Бога

Таман кад сам похвалио како је чисто место,
открио сам да људи све бацају преко ограде


Ола купује печени кукуруз (обратити пажњу на козу испод стола :))


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.