петак, 24. децембар 2010.

Посао

Улаз у зграду
Дневно на послу проведем више од 9 сати и тако већ месец дана, а још нисам описао где ја то радим. Мислим да је време да коначно и то обавим :)
Радим у Стандард Чартеред Банци, у предграђу Горегаон у Бомбају и пракса ће трајати три месеца, односно до 22. фебруара. Банка је смештена у шестоспратној, модерној згради и изгледа веома импресивно, нарочито при првој посети, када треба проћи кроз сиромашна предграђа и куће од картона, па контраст додаје јачини утиска. Да стигнем до банке ми треба минимум 45 минута, у зависности од гужве - 15 минута шетње до железничке станице, 15 минута возом и још 15 минута кроз сиротињско насеље до банке.
Електронска брава
Обезбеђење у банци је доста строго, или би барем требало да буде тако. На улазу се налазе униформисани стражари који прегледају посетиоце и аутомобиле, а унутар зграде на скоро свим вратима постоје аутоматске браве које се могу откључати само електронском картицом коју сваки запослени има. Међутим, како је прошло три недеље док ја нисам добио ту картицу, поприлично сам се био извештио у избегавању ових безбедносних мера :)
Сваки спрат банке је одређен за неко одељење. Ја радим на шестом спрату у одељењу за мала и средња предузећа (МСП), конкретно у продуктном тиму, али често сарађујемо и са маркетинг тимом, пошто се тренутно ради на промоцији нових финансијских производа за МСП. Канцеларије не постоје, већ смо сви заједно смештени у огромној просторији и свако има свој стол који је ограђен преградама. Када кажем сви, ту мислим и на шефове, који такође немају своје канцеларије, тако да се постиже привид демократије :). Једине канцеларије које постоје су наменске за телеконференције, састанке, копирнице и мале собе за паузе, где се може попити кафа или чај. На овом спрату се налазе људи високо рангирани у компанији, тако да је атмосфера формалнија него на другим спратовима (тако ми бар кажу).
Менза
Мени омиљени спрат је трећи спрат, на којем је смештено одељење за људске ресурсе (они ми дају плату) и менза (они ми дају храну :)). Менза је веома пространа и сваког дана до пола 9 увече се може врло јефтино јести, а могу се купити и милкшејкови од разног свежег воћа за тридесетак динара – попијем два дневно :). На остале спратове ретко идем, а у приземљу се налази филијала и ту ради Филип. Ту понекад наиђем, чисто друштва ради. Такође, имамо и базен и теретану које могу да користе сви запослени (ја наравно још нисам, али ако донесу стол за пинг-понг, могу да размислим о томе :)).
Све колеге су веома фине према мени, а нарочито су се трудили током моје прве недеље (Како је било за викенд? Да ли си средио проблем са смештајем/лаптопом? Ако ти ишта треба, имаш мој број). Званично, мој шеф је Адитјa (Aditya), али на оперативном нивоу је за мене задужен Костуб (Kaustubh). И он је добар према мени и труди се да ме активира у укључи у рад са њима. Много ми значи када и мене поведу на телеконференцију са другом фирмом и на почетку позива представе и мене као члана тима, а не практиканта. Исто важи и за слање мејлова. Двоје колега бих издвојио – Мрудула и Михир. Требало ми је доста времена да запамтим њихова имена (због чега ме је увек било срамота док причамо), али сада је боље :). Михир је нарочито добар, пошто смо сличних година а и он је релативно нов овде, па нам је то заједничко.
Главна ствар која ми смета на радном месту је клима. Клима је увек укључена и увек је подешена на поприлично ниску температуру (тренутно је напољу око 25 степени, а унутра сигурно има мање од 20). Првог дана доласка на посао сам се прехладио и та прехлада не престаје до данас. А видим да и већина других практиканата у Бомбају кашље и шмрцка :).
Банка (као и већина других великих компанија овде) се веома труди да изгледа западњачки и да примењује западњачке праксе до најмањих ситница, иако не разумеју у потпуности зашто се то ради. Пример: Банка примењује политику заштите животне средине што значи да током дана, док људи раде, од 4 лифта раде само 2, како би се уштедела струја. Међутим, истовремено је клима укључена без престанка и подешена толико хладно да сви носе кошуље са дугим рукавима и поткошуље. Толико о уштеди...
Канцеларија 1



Канцеларија 2

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.